Świetlica

czynna w godzinach 6.45 – 16.00

Nauczyciele świetlicy:

mgr Aleksandra Chmielewska

mgr Małgorzata Ćwiklińska - Macierzanka

mgr Izabela Duering

mgr Jolanta Nierzwicka

mgr Weronika Szewczyk - Krupecka

 

Świetlica jest bezpłatna 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

6.45 – 8.30

Schodzenie się dzieci. Czynności  samoobsługowe. Zajęcia ciche wg zainteresowań. Gry i zabawy w kącikach zainteresowań. Czytanie czasopism lub lektur własnych. Przygotowanie do zajęć: sprawdzanie i uzupełnianie braków pracy domowej (dla chętnych). Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi lub zajęcia z dziećmi mającymi trudności w nauce. Rozmowy swobodne z dziećmi na różne tematy.

830-1000 

Gry i zabawy towarzyskie. Programy telewizyjne. Czytanie prasy lub książek.

Drugie śniadanie i porządkowanie po śniadaniu. Zajęcia profilaktyczne lub dydaktyczno – wychowawcze (zajęcia programowe prowadzone przez wychowawców zgodnie z miesięcznym planem pracy:

  1. Zajęcia plastyczno- techniczne przygotowujące dzieci m.in. do różnych konkursów plastycznych, technicznych, teatralnych itp., rozwijające zainteresowania i zdolności plastyczne.
  2. Zajęcia muzyczno- relaksacyjne rozwijające zainteresowania muzyczne, nabywanie umiejętności słuchania muzyki poważnej i relaksacyjnej, rozwijanie małej i dużej motoryki poprzez zabawy przy muzyce, wprowadzenie elementów pantomimy itp.
  3. Zabawy integracyjne/ zabawy z chustą animacyjną, kształtujące umiejętność współpracy w grupie.
  4. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy sportowe na powietrzu lub w sali gimnastycznej rozwijające zainteresowania sportowe. Zabawy z wykorzystaniem np.: piłek, skakanek, woreczków.
  5. Różne formy pracy z tekstem kształcą umiejętność słuchania, opowiadania, wczuwania się w różne role, inscenizowania, ćwiczenie i rozwijanie pamięci, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie wyobraźni. Rozwiązywanie krzyżówek, quizów, zagadek, rebusów itp.
  6. Zajęcia wykorzystujące technologię informatyczną - proste gry komputerowe, tworzenie w edytorze grafiki i tekstu, wyszukiwanie informacji w rożnego rodzaju przeglądarkach internetowych.
  7. Zajęcia okolicznościowe i przygotowywanie programów artystycznych, inscenizacji, zabaw okolicznościowych.

Oglądanie filmów edukacyjnych i bajek na DVD.

1000-1130 

Zabawy i gry rekreacyjno – sportowe na boisku szkolnym, salce gimnastycznej lub w świetlicy.Spacery po osiedlu, do parku w przypadku dobrej pogody.  Prace dekoracyjne w świetlicy.  Przygotowanie do obiadu: zasady kulturalnego zachowania się w stołówce i podczas spożywania posiłku, mycie rąk.

1130-1340

Pora obiadowa Schodzenie się dzieci po zajęciach lekcyjnych. Wspólne spożywanie obiadu. Zabawy wg własnych zainteresowań-samorzutne gry i zabawy. Filmy video. Chętnym dzieciom pomoc w odrabianiu prac domowych.

1340-1500 

Nauka własna pod opieką nauczyciela (dla chętnych dzieci)czyli pomoc w odrabianiu prac domowych. Nauka korzystania ze słowników, encyklopedii iinnych źródeł informacji. Rozwiązywanie zagadek matematycznych, ćwiczeniaortograficzne. Ciche czytanie prasy dziecięcej lub ciche zabawy w kącikach zainteresowań. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. Spacery i wyjścia na plac zabaw lub boisko szkolne. Sport i rekreacja w salce gimnastycznej lub na świeżym powietrzu. Gry planszowe i różne zabawy w grupach. Czytanie lub opowiadanie bajek. Indywidualna aktywność artystyczna - dokończenie rożnych prac plastycznych. Filmy video. 

1500-1600 

Sport i rekreacja w salce gimnastycznej lub na świeżym powietrzu. Prace porządkowe w świetlicy. Czynności samoobsługowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

W naszej świetlicy obowiązuje ramowy rozkład dnia, który warunkuje prawidłową realizację założeń programowych. Jest dostosowany do wieku i specyficznych potrzeb dzieci, do warunków lokalowych, zachowuje właściwe proporcje między zajęciami, przewiduje odpowiednią ilość zajęć na świeżym powietrzu, jest elastyczny. Nauczyciele świetlicy realizują zadania statutowe szkoły, zapewniając opiekę wszystkim potrzebującym uczniom.

Dzienny rozkład zajęć jest dokumentem podlegającym modyfikacjom zgodnie z aktywnością i zainteresowaniami dzieci.